Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Marcel Heijmans - WaarBenJij.nu Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Marcel Heijmans - WaarBenJij.nu

Tofino

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

21 Augustus 2015 | Canada, Tofino

Vanmorgen was het zover. Walvisisen ,zeeleeuwen etc gaan bekijken. Om 815 uur gaan we ca 2,5 uur op de boot, de pacific oceaan op. Kleine snelle boot door ervaren inwoner vanToffino bestuurd (indianen roots). Samen met een Franse familie van 4 personen. Ik heb geen zeebenen en was benieuwd , Sylvia vindt zoiets fantastisch. Na 3 uur hadden we nog niets gezien op een enkele zee otter , vogels en klein soort dolfijnachtige vis na. Balen en ik was al behoorlijk bezweet van met name tegen de hoge golven in varen. De aluminium boot kwam soms helemaal los vd golven. Toen kwam het signaal dat er een walvis was gesignaleerd. De schipper was bereid er nog naar toe te varen, wel een half uur varen, accoord zei iedereen. Twee Franse waren al zeeziek. Ikzelf dacht dat het weer goed ging. Maar toen we zee leeuwen zagen en de boot alle kanten op ging op de golven moest ik overgeven. Dat zou daarna nog twee keer gebeuren, dat ik over de reling hing. De zeeleeuwen waren mooi om te zien, zo ook de zeeotters die op hun rug zwommen, lagen te zonnen op het water. Het hoogte punt was toch de grijze walvis. Een immens beest dat rustig door het water ging, water naar boven blies als hij boven kwam als een soort fontein en weer onderdook. Lastig om van dichtbij in te schatten waar hij boven zou komen. Mooi om te zien, hebben we ca 30minuten rustig in de buurt gevaren (ik voelde me niet ziek)en waren dus na 5 uur varen pas terug! Ik moest ff bij komen en ben 2 uur op bed gaan liggen. Daarna naar Ucluelet gereden. Daar was niets te doen voor ons. We kwamen daardoor wel bij een fantastisch strand uit met museum/visitor centre uit (Kwisitis Beach) De indianen hebben een grote rol gespeeld hier vroeger. Het zandstrand was enorm breed en veel surfers zijn dan ook daar. Zegt daar een vrouwtje doodleuk dat er buiten een walvis is te zien omdat deze daar nu 2 uur reeds uitrust. Idd vanaf het strand zagen we het water dat hij uitblaast. Tofino is erg gewild bij de Canadezen zelf, het is de mooiste plek aan de west kust waar ze kunnen surfen , op het strand bbqen etc. Ze noemen het zelf klein Hawaï. De walvissen kan men nergens beter zien. Savonds nog langs het water gewandeld en daarna naar ons mega grote bed. Het is ff rijden maar dan heb je ook iets. Morgen naar Victoria een langere rit dan ik vtv had gedacht.

• 22 Augustus 2015 - 08:25

Jac Brentjens:

Hallo luitjes.
    Wat maken jullie toch fantastische dingen mee, wat een belevenissen. We zijn stik jaloers natuurlijk.
    Marcel, na dat zeetochtje zul je nu vast en zeker zeebenen hebben gekregen toch?
    De foto's zijn trouwens ook geweldig mooi zeg. Nou geniet nog lekker.......en tot??
    Groeten knuffel en een dikke pakkerd van Conny en mij.

• 22 Augustus 2015 - 21:36

Willy:

Wat een avontuur daar op het water maar........ dan heb je wel wat. Het is bijna niet te geloven, dat jullie dit allemaal van zo dichtbij meemaken, wij kennen het alleen maar van de beelden op de T.V
    Jullie fantastische reis loopt op z`n eind aan, een reis die jullie denk ik nooit zullen vergeten. Mede door jullie mooie verslagen en prachtige foto`s hebben wij ook kunnen meegenieten van jullie geweldige mooie reis.
    Toch zijn pap en ik ook weer blij, als jullie de volgende week weer thuis zijn, geniet van jullie laatste vakantiedagen, en wij wensen jullie nu alvast een goede en veilige reis naar huis.
    Groetjes van pap en mam oet Haelen.

• 23 Augustus 2015 - 20:51

Loes:

Supergaaf om een walvis te mogen zien! Fantastisch! Have fun you guys xxx