Van Whistler naar Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marcel Heijmans - WaarBenJij.nu Van Whistler naar Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Marcel Heijmans - WaarBenJij.nu

Van Whistler naar Campbell River

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

19 Augustus 2015 | Canada, Campbell River

Vroeg opgestaan en in koffieshop ontbijtje gepakt, met muffin.
De Ferry van 1040 uur gepakt in Horseshoe Bay , net boven Vancouver. Deze gaat naar Nanaimo op Vancouver Island en de oversteek duurt 1 uur en 40 minuten. Het weer was goed dus dit was een leuke onderbreking van de reis naar Campbell River, redelijk noordelijk gelegen op het eiland dat toch ca 500 km lang en ca 180 km breed is. Onderweg gestopt in Coombs waar geiten op een gras dak lopen van een oude kleurrijke oude winkel. Jammer dat het iets te toeristisch is geworden.
Ons verblijf lag super mooi aan het water, straight of Georgia, dat tussen het vaste land en Vancouver Island ligt. Cruise schepen en vrachtschepen komen hier voorbij. Watervliegtuigen stijgen op, de vissersbootjes komen terug met hun gevangen zalmen.
Allemaal leuk om te zien vanaf het hoger gelegen terras.
Toen we net om ca 1530 uur iets aten en drinken zagen we een witkopzeearend, the bald eagle, die iedereen wel kent. Deze is het symbool van Noord Amerika. Erg gaaf om van redelijk dichtbij te zien vliegen en een stuk vis te pakken. Er zweven hier meerdere soorten arenden rond. Daarna een 1,5 uur gewandeld bij de rivier in het Strathcona Park mede omdat ze daar heel veel aan Fly fishing doen. Mensen staan bijna half in het water en gooien hun lijnen telkens weer opnieuw in het water. Er zit hier erg veel zalm daar staat het hier om bekend, het zou de zalm hoofdstad vd wereld zijn. Een watervalletje en hangbrug nog gezien en naar de lange pier van campbell River geweest kijken. Wel aardig maar niets bijzonders. Eten was erg lekker, niet verkeerd als er in het donker dan enorm verlichte cruise schepen richting Alaska voorbij varen.