Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Marcel Heijmans - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Marcel Heijmans - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 Augustus 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanmorgen van de sunwapta lodge, lekker gegeten gisteravond trouwens, naar de sunwapta Falls gegaan. Eerlijk gezegd hebben we al mooiere watervallen gezien. De laatste 50 km richting Jasper zijn ook erg mooi. Iets andere kleur van de bergen. De Athabasca Falls waren mooi om te zien. Het witte water kan je van erg dichtbij omlaag zijn vallen met geweld. Daarna naar de five lakes gewandeld. Ca 1,5 uur mooi stukje bos en meren gezien. Het enige dat we tot nu toe weinig zien is wilde dieren, komt hopelijk nog en door een recente brand zijn ze hoger de bergen in getrokken zei een hotelmedewerkster ons. Eekhoorns hebben we wel al in alle soorten en maten gezien. De Jasper tramway hebben we niet genomen, een hoge ski lift naar een mooi uitzicht punt, het weer was niet helder genoeg, beetje bewolkt geworden. Daarom doorgereden naar lake Patricia , erg mooi en lake Pyramide. Ff gegeten en toen naar maligne lake gereden. Dit is een bekend foto geniek meer met spirit Island als soort van schiereilandje en een aparte bergketen , grijs, wit gedeeltelijk bedekt met ijs er omheen. Foto moet je zien. Komt je misschien bekend voor. Wij hebben een boot tocht gemaakt van 1,5 uur op het meer van ca 22 km lang . Het weer was gelukkig wer zonnig geworden . Daarna ingecheckt bij marmot lodge en lekker gegeten zojuist bij Raven Bistro. We wouden Jasper nog bekijken maar het weer is omgeslagen naar 15 graden en regen daarbij was het al te laat. Ff american football kijken en baseballl, de toronto blue jays zijn goed bezig. En nu naar bed. Morgen naar Clearwater. Oh ja, Jeroen nog proficiat met je verjaardag.

• 16 Augustus 2015 - 00:39

Danny:

Hey Jeroen nog proficiat he!

• 16 Augustus 2015 - 00:48

Hey Sylvia en Marcel! Djuu zeg Canada is zeker de moeite waard. Mooie verslagen en foto's!
    Mis alleen nog un foto van de S behind the wheel... En wat actiefoto's...
    Raften; ATB downhill; cliffhanging...
    Trouwens paar dagen geleden hadden wij zelfs een giraffe vlak voor onze auto...
    En zelfs the big five gezien... Hoef je echt niet zo ver voor te reizen...
    Beekse bergen.... Haha...
    Have fun daar en we blijven jullie volgen!!
    Grüsse Danny Christel und elfie

• 16 Augustus 2015 - 15:21

Ria :

Marcel en Sylvia
    Ik hoorde vandaag van Willy dat jullie ook op waar ben je nu zijn te volgen dus wil ik even reageren.Het ziet er goed uit allemaal heb even moeten bij lezen en kijken maar ben nu helemaal bij. Veel is heel herkenbaar en roept weer mooie herrineringen op. Veel plezier en mooi weer.